THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, March 4, 2008

UNDI POS....


Mil ko tak mengudikah...? jerit sorg teman pada pagi ini... "ehm niat dihati mmgla" jawabku tapi syg kerajaan tak perihatin terhadap org cam aku yg merantau ke kota besar mencari rezeki.. tension gak.. tapi yerla apala besarnya vote aku yg cuma satu mungkin tidak cukup tuk membentuk kerajaan....sedeykan so aku simpanjala....undi tu bawak ketahun tahun akan dtg..

Cuba bayangkan kalu kerajaan perhatin, naper minta MAS atau Air Asia bagi tambang murah buat org cam aku ni balik kpg mengundi.. setidak tidaknya meriah pilihanraya ke12 ni. selain mengundi dan berkumpul sanak saudara macam hari raya ..

Betul kata ko org boleh buat secara POS tapi.. aku rasa tak sama bila undi kita betul betul sampai kematlamatnya..lagi pun aku nak gak mengundi tuk menentukan masa depan keluarga bangsa aku kat nun jauh di kepulauan borneo tu ha...aku bukan minta mana mana party politik sponsor kepulangan aku tapi setidak tidaknya gan ada tambang ehsan dapatla kami yg merantau ni mengundi.. mungkin la tempat aku takla sehebat kelantan persaingannya tapi tak pala..aku simpan jala undi aku tu...

Pernah tak ko org terfikir vote secara online...? aku rasa boleh la di laksankan sebb selama ni kita beli malaysiakan terkenal gan pasport elektronik pertama dunia, intergrated Kad pengenalan dand terbaru system mengenalpasti buruh asing online.. aku yakin boleh dengan syarat system telus

renung renungkan



0 comments: